Aquafitness

Płytka woda

Zajęcia Aqua Gym wykonywane są na płytkiej wodzie. Są to ćwiczenia z przyrządami zwiększającymi opór wody, dzięki czemu możesz spalić nawet 700 kcal w ciągu godziny

Głęboka woda

Zajęcia przy muzyce, gdzie ćwiczenia wykonuje się na różnych głębokościach, z użyciem pasów wypornościowych, makaronów, dysków, aqua twinów, gum do rozciągania.

Aqua Bike

Zajęcia o charakterze wytrzymałościowym realizowana w wodzie na specjalnych rowerach. Ćwiczeniom towarzyszy dynamiczna muzyka i światło, które wzmacniają motywację ćwiczących do treningu.

Aquafitness

Aquafitness to ćwiczenia w wodzie – wspaniała forma treningu całego ciała, który zmierza do osiągnięcia maksymalnej sprawności fizycznej, przy wykorzystaniu różnorodnych form ruchowych dostosowanych do indywidualnych możliwości osób ćwiczących.

Połączenie treningu siłowego z wytrzymałościowym oraz charakter pracy aerobowej i anaerobowej daje najkorzystniejsze efekty wzmacniania organizmu. Specyfika środowiska oraz włączanie ćwiczeń rozciągających dane grupy mięśniowe wywierają niezwykle pozytywny wpływ na założony efekt końcowy.

Zalety aquafitness:

  • Ćwiczenia w wodzie wpływają na wzmocnienie i uelastycznienie mięśni,
  • Wysmuklają sylwetkę,
  • Poprawiają krążenie i oddychanie, kondycję,
  • Zapobiegają występowaniu stresów,
  • Opóźniają wystąpienie zmęczenia,
  • Wpływają pozytywnie na poprawę samopoczucia oraz dają niesamowitą satysfakcję.

Dla kogo:

Ta forma aktywności fizycznej adresowana jest do osób w różnym wieku oraz o różnym poziomie sprawności fizycznej i umiejętności pływackiej.

Cechą charakterystyczną tej formy zajęć jest prowadzenie ich w pełnym odciążeniu, które zapewnia wyporność wody. Ciało ludzkie waży w wodzie około 90% mniej niż na lądzie, a ćwiczenia w niej wykonywane nie powodują obciążenia stawów i są całkowicie bezpieczne;

Środowisko wodne stawia ruchom duży opór, zatem bez obawy o nadwyrężenie lub naderwanie mięśni, można zwiększyć ich siłę w takim samym stopniu, jak przy wykonywaniu ćwiczeń na siłowni.

Kolejną, niezwykle ważną cechą aquafitnessu jest to, że podczas zajęć w wodzie nie odczuwa się wysiłku, mimo, iż mięśnie pracują bardzo intensywnie, nie powstają zakwasy, a kontuzje praktycznie się nie zdarzają.

Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem specjalnych przyborów, w rytm dynamicznej muzyki. Do ćwiczeń wykorzystywane są pasy wypornościowe, specjalne dyski zakładane na ręce i nogi, makarony, piłki, gumy, hantle. Stworzona dla potrzeb zajęć choreografia ma na celu określenie ilości powtórzeń, zakresu ruchu i intensywności ćwiczeń.

Aqua fitness zalecany jest również jako forma usprawnienia dostępna dla wszystkich: dla osób po operacjach, otyłych, starszych, cierpiących na artretyzm, osteoporozę, mających problemy z układem kostno-stawowym. Aqua fitness może być również z powodzeniem uprawiany przez kobiety w ciąży.